miercuri, 21 martie 2018

Ajutor, am inghetat!

M-am mutat de la curte la bloc in ideea ca imi va fi mai usor, ca la bloc voi avea aceeasi temperatura in toata casa, si nu voi mai dardai dimineata. Ei bine, daca la curte, pe timp de iarna, dimineata imi clantaneau dintii atat de tare de tremurau si peretii; la bloc situatia s-a schimbat, relativ. Pe langa faptul ca e diferenta de cel putin 5 grade dintr-o camera in alta, pe timp de iarna, blocul nefiind anvelopat, in colturile exterioare se uda peretele si se formeaza un mucegai de toata frumusetea. Ca sa nu mai zic de faptul ca ferestrele, desi de termopan, nu aveau izolatia facuta, dar aveau in schimb niste crapaturi de toata frumusetea. Dupa ce am asteptat o primavara, vara, si o toamna izolarea apartamentului, am asteptat degeaba; mai astept un an. Si uite asa m-am apucat eu sa caut metode de a incalzi locuinta si de a elimina umezeala. Asa ca am pus silicon la geamuri, a crescut temperatura cu un grad si umezeala nu mai trecea de 75%( as putea spune ca sunt sirena, traiesc intr-un mediu aproape lichid), dar peretii tot uzi. Am luat un dezumidificator cu pastila, ajuta dar nu prea. Am luat un dezumidificator electric, asta face fata cat de cat. Plus aer conditionat si radiator la maxim cel putin o ora dimineata si una seara. De cate ori vine factura la lumina, am niste emotii de nu se poate, ca si inaintea unui examen J. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca peretii sunt ataaaat de subtiri, incat pot reproduce integral certurile vecinilor de la etajul 4. Avand copil mic, dorm iepureste, si aud toooot ce fac vecinii din toate partile, ce vorbesc, cum injura, de cate ori se duc la baie; daca se mai hotaraste vreunul sa foloseasca bormasina, am pus-o de distractie. Ce sa mai, sunt o fericita, norocul meu ca a` mica doarme profun, la fel ca tac-su.
Ce nu mi-a dat mie prin cap, a fost sa intreb de certificat energetic inainte de a ma muta. Si tot cautand solutii pe google legate de asta am gasit  un loc care elibereaza certificat energetic in Bucuresti, si au si auditor energetic.
Ei bine, dupa ce am citit tot ce era de citit despre treaba asta, am ajuns la concluzia ca blocul in care locuiesc nu are asa ceva. Si daca ar avea cred ca ar depasi ultima categorie.

Asa ca dragi cititori, atunci cand va hotarati sa va mutati undeva, nu faceti ca mine, cereti certificat energetic, asa va veti da seama cat de mult va vor costa utilitatile, si cat de mare sau mic va va fi confortul in casa respectiva. Atfel, veti ajunge ca mine, sa purtati sosete si papuci in 9 luni din 12, iar in celelalte 3, va veti sufoca.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2018!

Niciun comentariu: