joi, 18 octombrie 2018

Drumul spre independența financiară de care ai nevoie!

Vrei să știi care e drumul spre independența financiară? Vrei să știi cum să faci bani? Atunci articolul acesta este pentru tine!
În fiecare zi suntem asaltați în mediul online de ”soluții„ minune care să îți aducă un venit substanțial fără prea mult efort, însă dacă abordezi „soluția”, realizezi că e mai complicat de atât. Fără muncă nu poți avea succes, și ca să ajungi la o independență financiară, adică să faci bani și când dormi, trebuie să parcurgi mai mulți pași și să înveți câte ceva despre ce înseamnă investiții, riscuri, metode de economisire a banilor. Pentru asta e nevoie de educație financiară. Și acum este mult mai simplu, cu programul ”Școala de bani” de la BCR.

Eu de exemplu, în drumul spre independența financiară, fac economii, îmi scriu lunar veniturile, cheltuielile necesare, câți bani rămân pentru cheltuielile care nu sunt absolut necesare, iar acest lucru mă ajută. Într-adevăr, nu economisesc cât mi-aș dori, iar datorită evenimentelor neprevăzute s-au cam dus economiile, dar îmi mențin familia pe linia de plutire. În afară de asta, niciodată nu refuz o oportunitate de a face bani.
Am în vedere și investiții în afaceri care sunt fezabile, dar uneori îmi asum și riscuri. Pentru că fără risc, nu există câștig. Asta nu înseamnă că sunt de acord cu jocurile de noroc. Ci înseamnă că întotdeauna, înainte de a investi în ceva, analizez cu atenție bugetul personal și cheltuielile. Dacă nu aș face asta, probabil nu mi-aș mai permite nimic.
Mai am în vedere un împrumut, pentru asociația mea, pentru deschiderea unui centru educațional pentru copiii și adulții cu nevoi speciale. Acest centru, pe lângă beneficiile aduse comunității, și satisfacția personală, îmi va aduce și independența financiară de care am nevoie. Practic, voi munci pentru mine. Desigur, nu toată lumea trebuie să devină antreprenor, pentru unele persoane e mai confortabil să lucreze pentru altcineva și pentru un salariu fix, lunar.
Însă oamenii care au devenit milionari și mai mult de atât, și-au fructificat ideile și au investit. Pe lângă bani, au investit timp și cunoștințe. Unii au lucrat direct, iar alții au externalizat sarcinile care i-ar fi îngreunat. Eu una, voi face ambele lucruri. Voi munci cot la cot cu angajații, dar sarcinile care țin de contabilitate, de exemplu, nu le pot face, pentru că nu am pregătirea necesară, și nici cunoștințele. Și ar fi mult prea complicat să mă apuc să învăț contabilitate, și nici nu aș avea timpul necesar, având copil mic. Așa că fac ceea ce pot, în așa fel încât să îmi ating scopurile.
Și ca să îmi ating scopurile, înainte de toate am conturat ideea și am stabilit obiectivele. Apoi am cercetat fezabilitatea ideii conturate. Apoi am căutat metode de a aduce sponsorizări pentru realizarea obiectivelor. Ca să fie mai ușor, obiectivele pot fi graduale. Cum spunea Walt Disney ”Dacă poți visa un lucru, îl poți și realiza.”
Ultimul lucru, și cred că cel mai important pentru atingerea independenței financiare este motivația. Contează extrem de mult ce te motivează să ajungi acolo unde ți-ai propus, precum și atitudinea. Să știi să pierzi, să cazi și să te ridici, fără a-ți pierde motivația, îți vor aduce garantat succesul. Pot, vreau!
Și încă ceva, niciodată nu las pe mâine ceea ce pot face azi!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018!

Niciun comentariu: