duminică, 11 noiembrie 2018

Despre halate, multe, colorate!

Acum vreo 14 ani, intr-o minunata zi, mi s-a facut rau la scoala, la ora de istoria artei. Norocul meu atunci a fost ca liceul meu se afla vis-a-vis de Spitalul Grigore Alexandrescu, si am ajuns imediat acolo cu ajutorul colegilor. Diagnostic-șoc: urgent operatie de apendicită. Buuun. Eu nu sunt o fricoasa de fel, niciodata nu m-am temut de ace, de doctori sau de spitale, insa in ziua aia am fost luata prin surprindere si mi-a fost o teama teribila, mai ales ca sora mea, cand se operase, s-a plans 6 luni incontinuu de durere. Pana la urma am zis, gata, las' ca nu mor eu. Am sunat-o pe mama sa imi aduca cele necesare, care a si venit intr-un suflet la spital, si a stat cu mine sa asteptam sa intru in operatie. Dupa preanestezie, nu mai aveam stare si ma plimbam pe holurile spitalului, si incepuse sa se instaleze din nou panica, probabil si din cauza mamei, care era topita toata de frica. Insa cand a venit asistentul sa ma ia, m-am linistit. O sa tin minte toata viata, avea un halat medical verde cu catelusi portocalii. Nu stiam atunci cum de m-am linistit, insa m-am linistit. In sala de operații a fost si mai dragut. Toata echipa avea halate medicale colorate, iar doamna doctor anestezist, pe langa halatul colorat, cu bufnite, avea si un maimutoi legat de stetoscop, si o broasca de plus care canta, pe care mi-a pus-o pe piept inainte sa imi puna masca de oxigen si sa adorm. Si ca sa fie totul si mai dragut, m-a si mangaiat pe cap pana am adormit. Asa ca dintr-o experienta ce putea fi traumatizanta, s-a transformat într-o experienta care mi-a crescut increderea in medici si m-a facut sa imi doresc sa devin doctor. Nu am reusit, pentru ca mi-a fost teama sa dau la medicina, nu credeam ca pot intra la buget, si nu imi permiteam taxa. Dar acum am devenit mama, si imi doresc pentru fiica mea, sa intalnesc medici ca cei care m-au operat pe mine acum 14 ani. Cu halate colorate si vesele, si cu suflete la fel de colorate si vesele.
Cred ca aceste bluze medicale cu imprimeuri ``indulcesc`` foarte tare experienta pacientului, pe mine una, inca ma incanta sa vad medici sau asistenti medicali cu astfel de bluze, iar pe fiica mea o incanta si mai tare. Cu cat e bluza mai colorata, cu atat atrage atentia catre aceasta si distrage atentia de la altele. Poate daca toti medicii ar avea asemenea halate medicale, oamenilor le-ar fi mai usor sa mearga la controale. Toti cei pe care ii stiu cu fobie de doctori si spitale, au fobie de albul din spitale, de albul halatelor medicale. E un aspect care ma intriga, din perspectiva profesionala desigur, si e chiar de cercetat. Dar pana una alta, pot recomanda colegilor din breasla medicala sa isi cumpere macar un halat dintr-un magazin online de costume medicale si echipamente de lucru. Si asa nu numai ca le vor face viata pacientilor mai usoara, dar si viata lor profesionala va fi mai colorata,
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018!

Niciun comentariu: