joi, 8 noiembrie 2018

Konnichiwa Japonia!

Japonia cu Exact Travel Club

Japonia e o minunatie, o tara incarcata de cultura, traditii si bun simt, imbinate perfect cu tehnologia. De la gheise, la florile de cires, toate merita vazute "pe viu". Citind "Memoriile unei gheise" Japonia a capatat un loc aparte in sufletul meu, si un loc in top 10 locuri de vazut inainte sa trec in nefiinta. De ce am o afinitate aparte pentru japonezi? Din mai multe motive, si anume pentru ca sunt oameni de cuvant, carora le place sa respecte regulile si sa se respecte intre ei, pentru ca sunt curati si ordonati, pentru ca au un sistem de invatamant axat pe dezvoltarea globala a copilului, pentru ca, desi tin pasul cu tehnologia, ca sa nu zic ca sunt mult mai avansati decat alte tari, nu uita totusi traditiile si cultura stramosilor lor. Acolo oamenii sunt respectati si respecta. Am ales un circuit in Japonia, cautand prin oferte si vacante pe net, in perioada in care infloresc ciresii, pentru ca ador pur si simplu mirosul si culoarea florilor de cires, care apropos, in japoneza se numeste sakura. Asa ca voi avea un circuit in Japonia cu ghid vorbitor de japoneza, pentru a putea vedea tot ce e de vazut, pentru a putea respecta regulile, pentru e evita bariera lingvistica, care de multe ori aduce neplaceri, si bineinteles, pentru a putea face cumparaturi asa cum trebuie( sake, kimono, umeboshi si multe alte chestii delicioase sau dragute)
De ce am ales un circuit in Japonia cu Exact Travel Club? Pai pentru ca echipa agentiei este mixta romano-japoneza, pentru ca sunt singura agentie autorizata sa emita JR(Japan Railway) Pass-uri, pentru ca ofera asistenta personalizata pentru vacanta aleasa, pentru ca exista si optiunea de asigurare si pentru ca fac chestia asta de mult timp, deci este clar ca voi avea parte de o calatorie in deplina siguranta si ma voi intoarce intreaga, nevatamata, mai fericita si mai bogata in experiente la mititica mea de acasa.
Pentru ca nu, nu o voi lua cu mine, nici sotul nu vreau sa il iau, vreau sa merg eu singurica, mai ales ca sotul nu stie sa aprecieze delicatetea Japoniei.
Si mai e ceva. Circuitul va avea loc intr-o perioada istorica, deosebit de importanta pentru Japonia, mai exact se va incheia o dinastie, dinastia Heisei, Imparatul Akihito va abdica, si va fi succedat la tron de catre printul mostenitor Naruhito. Mi se pare o chestie extrem de tare, si sunt convinsa ca japonezii vor celebra cum se cuvine, iar sarbatoarea va fi spectaculoasa, si voi avea ocazia, unica, de a vedea traditii vechi de sute sau mii de ani, de la ritualuri, costume traditionale, pana la mancare. Cred ca cel mai greu imi va fi sa reusesc sa mananc cu betisoare, niciodata nu am reusit.
Itinerariul arata cam asa: Tokyo  –  Kamakura – Tochigi - Hakone (Muntele Fuji) – Kyoto – Nara – Osaka –  Miyajima – Hiroshima.
Va fi o adevarata incantare sa pot calatori cu trenul si sa fiu convinsa ca pleaca si soseste la ora afisata, fara pic de intarziere, si ma voi enerva si mai tare ca la noi in tara CFR-ul doarme la propriu si avem infrastructura si trenuri ingrozitoare.
As mai vrea cat sunt in Tokio, sa vizitez si cateva altare si temple, mai exact :
-Altarul MEIJI JINGU
-Altarul YASUKUNI
-Altarul SHINAGAWA
-Altarul KANDA
-Altarul NOGI
- Templul ZOJOJI
- Templul SENSOJI
-Templul GOTOKUJI, de unde o sa cumpar o tona de pisici aducatoare de noroc, care se numesc maneki neko(alea de dau din labuta), pentru ca fii-mea este absolut innebunita dupa ele.
Sper din suflet sa am ocazia sa si invat ceva cuvinte noi in japoneza, sa mananc o tona de ume murate, din care am gustat prima data de la o prietena care a predat engleza la o scoala din Japonia, lucru pe care am vrut si eu sa il fac la un moment dat, si apoi s-a intamplat viata….
Dar calatoriile, dorul de duca si pasiunea pentru alte culturi nu o sa dispara niciodata din sufletul meu, si cel mai probabil si copilul meu va mosteni aceeasi pasiune si ma va insoti in calatoriile mele cand va fi mai mare, pentru a descoperi si a ne descoperi pe noi insine.
Stiti filmul Mananca, Roaga-te, Iubeste? Cam asa ceva am eu nevoie, doar ca o tara de rugaciune perfecta este Japonia. Cred ca imi va oferi linistea de care am nevoie, si cunostintele necesare de a aduce acea liniste sufleteasca acasa cu mine. Voi invata despre onoare, traditie, respect, cultura, frumusete, taina si rugaciune. Nu stiu cum sa ma numesc, sunt botezata crestin, dar citind din fiecare religie majoritara, am ajuns sa cred, as putea spune, in mai multe religii, pentru ca eu consider ca adevar exista in toate, si nu conteaza ca ma rog intr-un templu budist, intr-o biserica catolica, intr-o moschee sau sinagoga, pentru ca daca exista o forta divina( si sigur exista, daca nu ma credeti, uitati-va la peisajele de mai jos), ma aude de oriunde m-as ruga!
Konnichiwa Japonia! Abia astept sa ne cunoastem!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018!







Niciun comentariu: